Speciální schopnosti
Některé jednoty disponují zvláštními schopnostmi. Také Barbarští hrdinové, kteří neovládají kouzla, se učí speciální schopnosti. Schopnosti mohou být pasivní nebo aktivní, cílené nebo působící na více jednotek v okolí. Klikněte na tlačítko "Schopnosti" pro aktivaci schopností. Určete cíl nebo prostor na kterou bude vybraná schopnost přivolána. Chcete-li zrušit používání aktivované schopnosti, klikněte na tlačítko "Schopnosti" ještě jednou.
Přehled schopností
(Aimed
shot) Zaměřených výstřel :
Pokud stojí nepřátelská jednotka do 3 polí od střelecké, pak jí tato jednota
poškozuje větším útokem, díky lépe zaměřeným střelám.
(Assault) Útok :
Pokud jednota s touto schopností stojí vedle nepřítele, na kterého zaútočí jiná
spojenecká jednotka, pak na tohoto nepřítele spontálně zaútočí i tato
jednotka, a udělí mu polovinu běžného poškození.
(Aura
of magic proof) Aura magické odolnosti :
Všechny spojenecké jedntoky v okolí získají 30 %
magickou odolnost.
(Battledance) Bojový tanec:
Jednotka útočí na všechny nepřátelské jednotky stojící vedle ní. Cílová
jednotka přebírá plnou
škodu a oplácí útok. Všechny další nepřátele stojící kolem, dostanou polovinu
škod, a útok neoplácí.
(Battledive) Bojový skok:
Jednotka vyletí do vzduchu, a v příštím kole zaútočí na vámi vybrané místo.Do
té doby je stvoření mimo bojové pole. Při útoku je jednotka, která stojí na
vámi zvoleném místě, poškozena 150 % běžného
poškození útočící jednotky. Po útoku jednotka přistane na náhodné místo.
(Bloodlust) Krvežíznivost:
Útok této jednotky je zvýšen pokaždé, když některá nepřátelská jednotka zcela
zahyne. Tento efekt je počítán jako
1,3 * [základní útok zemřelé nepřátelské jednotky(bez bonusů
od hrdiny)] * [level jednotky] /
[sílu všech jednotek].
Tento účinek nemůže být nižší než 1 (vždy se přičítá minimálně
+ 1). Nová síla není nepřítelem odhalená. Tvorové
získat krvežíznivost pro zbytek boje.
(Bravery) Statečnost:
Jednotky mají vždy pozitivní morálkou, která není nikdy nižší než
+ 3.
(Broad
attack) Rozsáhlý útok:
Tento tvor při útoku, útočí i na další dvě okolní pole.
(Caster) Kouzelník:
Jednotka může při boji používat některá kouzla. Tyto kouzla jsou individuální,
a nedají se měnit ani doučovat další.Jednotka používá svojí vlastní manu,
která se jí doplňuje před každým bojem. Síla kouzel závisí na počtu
jednotek, které jí kouzlí.
(Demonic) Démonický:
Tato jednotka paří mezi démonickou frakci, díky tomu může vyvolávat podporu
přímo z pekla, v podobě stejných jednotek jako je ona sama.
(Double shot) Dvojitá střela:
Jednotka při každém útoku vystřelí dva šípy.
(Double strike) Dvojitý útok
Jednotka při útoku zraní nepřítele dvakrát. Soupeř oplácí útok, po prvním
zásahu.
(Draconic breath) Dračí dech:
Jednotka při útoku poškozuje i jednotku stojící za cílovou jednotkou.
(Drain
life) Vysátí života:
Tento tvor vysává
život během svého útoku na živé nepřátelské tvory. Obnovuje tak své vlastí HP, a dokonce i
oživuje i mrtvé stvoření. Obnovuje se polovina bodů, o které přijde nepřátelská
jednotka.
(Drain
mana) Vysátí many:
Tato jednotka vysává manu z cíle, na který útočí, a využívá ji k obnovení svého zdraví, či
dokonce oživení dříve padlých jednotek. Množství vysáté many závisí na počtu
útočících jednotek (1 jednotka = 1 mana). Každý bod vysáté many obnovuje 1
HP.
(Elemental) Elementární:
Tito tvorové nežijí. Nepodléhají proto morálce, ani kouzlům útočícím na jejich
mysl. Jsou ale ovlivnitelné ostatními negativními kouzly, jako je jed,
oslepení, infekce atd. Nemohou být také vyléčeny, nebo vzkříšeni.
(Entangling roots) Svazující kořeny:
Jednotka po útoku svého nepřítele zaplete do kořenů. Ten se tak nemůže nikam
pohybovat. Kořeny zmizí jakmile se jednotka, která je vyvolala posune na
jiné místo na bojovém poli.
(Fear
attack) Strašlivý útoku:
Útočící jednotka může v napadeném vyvolat strach, a ten tak uteče na okraj
bojového pole. Nefunguje na imunitní jednotky, kterým nelze ovlivňovat mysl,
jako jsou elementární jednotky...
(Flyer) Letecká:
Tato jednotka umí létat, a přeletí tak překážky na bojišti.
(Ignore defense) Ignorující obranu:
Tato jednotka ignoruje část nepřátelské obrany, a tím mu způsobuje větší
poškození.
(Immune to delay) Imunita proti zpoždění:
Na tuto jednotku nelze seslat zpomalovací kouzlo.
(Immune to earth) Imunní vůči magii zemi:
Této jednotce nepůsobí žádné škody magie země.
(Immune to fire) Imunní vůči ohni:
Této jednotce nepůsobí žádné škody magie ohně.
(Immune to lightning) Imunní vůči blesk:
Této jednotce nepůsobí žádné škody magie blesku.
(Immune to magic) Imunní vůči magii:
Tato jednotka je imuní vůči veškeré magii. Nelze na ní sesílat ani pozitivní
kouzla.
(Immune to water) Imunní vůči vodě:
Této jednotce nepůsobí žádné škody magie vody.
(Inflame) Zapálení:
Tato jednotka má vlastnost, díky které může jednou v boji zapálit své okolí, a
poškodit tak všechny okolní jednotky.
(Incorporeal) Nehmotný:
Tato jednotka má 50% šanci, že útok na ní vedený ji mine.Pokud
je jednotka dvakrát po sobě zraněna, tak v dalším kole nepřítel určitě mine,
to se však nevztahuje na magii.
(Infecting strike) Infikující úder:
Pokud tato jednotka zaútočí na nepřítele, tak mu při útoku také sníží útočné a
obranné číslo.
(Intellectual vigour) Duševní průraznost:
Hrdina pod kontrolou této schopnosti, utratí o 25 %
méně many.
(Jousting) Rytířské klání:
Škody způsobené touto jednotkou jsou větší v závislosti na tom, jakou dálku
jednotka ujde než zaútočí. Škody se zvyšují o 5% po každém ujitém poli.
(Knockback) Odhození:
Jednotka má při útoku šanci nepřítele odhodit o pole zpět, ten tak nemůže
oplácet útok. Nelze odhodit velkou jednotku.
(Large
creature) Velké stvoření:
Stvoření zabírá 2 x 2
políčka na bitevním poli.
(Large
shield) Velký štít:
Tato jednotka dostává pouze
50% běžných škod.
(Living creature) Živá jednotka:
Tento tvor, může být uzdraven nebo
vzkříšen. Všechny jednotky s výjimkou elementárních, mechanických a nemrtvých jsou živé.
(Lizard charge) Lizard poplatek:
Obrana cílové jednotky je
ignorována o 20% za každé pole, na které se vztahuje tato jednotka před svým
útokem.
(Magic
shield 50%) Magic štít 50%:
Magie působí této jednotce o 50%
méně škod.
(Magic
shield 75%) Magic štít 75%:
Magie působí této jednotce o 75% méně škod.
(Mana
convey) Zprostředkovaná mana:
Tato jednotka dokáže přenášet svojí vlastní manu na hrdinu.
(Mana
destroyer) Ničitel many:
Tato jednotka dokáže ničit manu nepřátelského hrdiny.
Výše zničené many je 0,25 za jednu jednotku.
(Mana
stealer) Zloděj many:
Ukradne 0,25 many za jednu jednotku. Tuto manu předá vlastnímu hrdinovi.
(Mechanical) Mechanické:
Tato jednotka je neživá, proto je její morálka vždy neutrální. Může být
opravena ostatními jednotkami, které mají schopnost "Opravit".
(No
melee penalty) Bez handicapu při útoku nablízko:
Tato střelecká jednotka má stejně silný útok na blízko, jako střelecký.
(No
ranged penalty) Bez vzdálenostního handicapu:
Tato jednotka působí plné škody při střelbě, i nepřátelům kteří jsou ve velké
vzdálenosti.
(No
retaliation) Bez odvety:
Nepřítel této jednotce nikdy neoplácí útok.
(Pack
attack) smečkový útok:
Tato jednotka útočí na jednotky stejného druhu.
(Plague shot) Morový oblak:
Tato střelecká jednotka při střelbě, vyvolá kolem zasaženého nepřítele morový
oblak, který udělí polovinu škod všem okolním jednotkám (pouze živým).
(Poisoning) Otrava:
Poškozená jednotka dostane otravu, a po další dvě kola bude dostávat jedové
poškození pokaždé, když bude na řadě. Jedová otrava je zemské povahy, proto
jsou vůči ní některé jednotky imuní.
(Random caster: Darkness) Náhodné temné kouzlo:
Tato
jednotka má možnost zakouzlit náhodné kouzlo temné magie na nepřátelskou
jednotku.
(Range
penalty) Vzdálenostní handicap:
Tato střelecká jednotka způsobuje na velkou vzdálenost pouze polovinu škody.
(Repair) Opravář:
Tato jednotka může opravovat spojenecké mechanické jednotky.
(Return fire) Zpětný požár:
Když nepřítel zaútočí na tuto jednotku, je automaticky poškozena ohněm.
(Ricochet shot) Odrazující se střela:
Při střelbě na nepřítele se od něj šíp odrazí, a trefí dalšího nejbližšího
nepřítele, a od něj se odrazí ještě ke třetímu nejbližšímu nepříteli. První
nepřítel dostane plnou škodu, druhý o 50 % méně, a třetí
o dalších 12,5 % méně.
(Shield allies) Spojenecký štít:
Stvoří všem spojeneckým jednotkám obří štít, díky kterému dostávají o
75 % méně škod.
(Shooter) Shooter:
Tato jednotka umí používat střelecký útok. Pokud jednotka útočí na nepřítele
který je dál než 6 polí, pak je síla útoku poloviční. Pokud stojí
nepřátelská jednotka hned vedle střelce, pak nemůže používat střelecký útok.
Každá střelecká jednotka má omezený počet střel, po vyčerpání všech musí
útočit na blízko.
(Strike and return) Útok a návrat:
Po útoku se jednotka vrátí na původní pozici.
(Stun)
Omráčení:
Po útoku má šanci omráčit nepřátelskou jednotku, která přijde o odvetný útok, a
přijde o všechnu iniciativu (bude útočit jako poslední v kole). Omráčit
nelze mechanické jednotky.
(Stunning blow) Úchvatná rána:
Tuto schopnost ovládá barbarský hrdina, jednotka dostane zpět o 0,2 bodu
na stupnici ATB po každém úspěšném úderu.
(Teleport) Teleport:
Tento tvor se pohybuje po bojišti teleportací, nezastaví ho tak překážky.
(Three-headed
strike) Tři-směrové dobývání:
Tento tvor útočí na 6 polí přiléhajících na sebe najednou.
(Through shot) Průrazná střela:
Tato jednotka poškodí všechny jednotky stojící v cestě jejího střeleckého
útoku.
(Transporter) Transport:
Umožňuje transportovat jednotky po bojišti. Nelze však přenášet velké jednotky
(2 x 2).
(Triple strike) Trojitý úder:
Tato jednotka útočí třikrát v jednom útoku. Nejprve zraní nepřítele, poté je mu
nepřítelem oplacen útok, a poté ho zraní ještě dvakrát.
(Undead) Neživý:
Tato jednotka je neživá. Nelze jí otrávit, ani na ni použít žádná kouzla
ovlivňující mysl. Nepodléhá morálce.
(Unlimited retaliation) Neomezené odvety:
Tato jednotka oplácí útok po každé, když na ni někdo zaútočí.
(Volley) Salva:
Tato jednotka střílí salvu na pole o velikosti 3 x 3, kde zraňuje všechny
jednotky, včetně spojeneckých. Všechny jednotky
dostanou pouze poloviční poškození.